An analytical approach on the conundrum of the Transnordestina Railway in Brazil
DOI:
https://doi.org/10.31990/agenda.2019.3.8Abstract
This paper aims to provide an analytical understanding of the practical problem to implement public policy in transport infrastructure in Brazil: the unfinished construction of the Transnordestina Railway. The implementation of the work cannot be considered a standard public policy, but it is rather the concretization of crony capitalism, where state and private interests collude. We present the background of entrepreneurship from its origins until the impasses, which have resulted in delays and constant budget increases from the perspective of cognitive theories of public policies, political science and positive political economics. We also identify and describe the networks of conflicts, actors, interests, institutions and referentials involved in such policy. We claim that, on the viewpoint of public intervention, the Transnordestina is a great political failure with the inefficient use of scarce resources.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Revista Agenda Política

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Direito Autoral
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, sendo o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License o que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
- As ideias e opiniões expressas no artigo são de exclusiva responsabilidade do autor, não refletindo, necessariamente, as opiniões da revista.
- Após a primeira publicação, o autor tem autorização para assumir contratos adicionais, independentes da revista, para a divulgação do trabalho por outros meios (ex: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), desde que feita a citação completa da mesma autoria e da publicação original.
- O autor de um artigo já publicado tem permissão e é estimulado a distribuir o seu trabalho on-line, sempre com as devidas citações da primeira edição.